2014. szeptember 7., vasárnap

Befogadóvá születni

Az elmúlt években napról-napra tisztábban láttam, és napról-napra jobban lelkesedtem az új Nagy Háromság: az Emberhit, a Változó Világ Mozgalom és az Élet Útmutatója megalkotásáért.
Különösen jó érzés volt a három elem összeilleszkedése, akár misztikusnak is mondható harmóniájának.
Mígnem a mai napon nem kellett rájönnöm, hogy fontos újítással továbbfejleszthető a koncepció. Igen, eddig úgy gondoltam, hogy az alapelvek és az alapelemek helyükre kerültek, nem igényelnek további szabást, hátra a gyakorlati megvalósítás van. De íme, végiggondolva a hasonló nagy vállalkozások nagy – szinte örök – dilemmáját, azt tudniillik, hogy miképpen lehetne biztosítani a résztvevők szuverenitását, a részek és az egész egyenjogúságát, azt, hogy se a hit, se a mozgalom fölé ne nőjön egy nyomasztó hatalmi központ, fel kellett ismernem, hogy a megoldás kulcsa itt van az egész eddigi munka filozófiájában.
És micsoda nagyszerű érzés, hogy ez valóban úgy értendő: az egész életem, egész szellemi munkásságom filozófiájában megtalálható a keresett kulcs.
Egész életem és munkásságom bemutatása külön feladat. Belekezdtem a feldolgozásába (de ismerve magamat, semmilyen gyors eredménnyel nem tudom kecsegtetni a kíváncsiakat).
Itt inkább az elmúlt egy-két évtized néhány kezdeményezésére, munkájára hivatkoznék, mint például „Az én napom a Változó Világban”, „Az én helyem a Változó Világban”, „Az én lapom a Változó Világban” pályázatok és hasonlók.
Igen, a kulcs az Én értelmes központba állítása, megerősítése, felszabadítása. Ez nem egocentrizmus, eszelős individualizmus, az Én a közösség fölé helyezése. Nem! Töretlenül vallom a Változó Világ Mozgalom jelszavát: Tudás, közösség, öröm! De az igazi közösség igazi személyiségekből épül.
És ez a régi gondolat ma olyan fényt árasztott a régóta lappangó dilemmáimra, hogy világosan kellett meglátnom a szükséges korrekciókat.
Ezek nem érintik Az Élet Útmutatója koncepcióját, mert az eddig is markánsan egyéni útmutatót hirdetett: Az Én Életem Útmutatója.
De az eddigiektől eltérően magát az Emberhitet és a Változó Világ Mozgalmat inkább „befogadó hit”-nek és „befogadó mozgalom”-nak kellene tekinteni, amelyek készek befogadni mindenkinek a saját (Ember)hitét és saját mozgalmát.
Ez a befogadás nem távol tartás az Emberhittől vagy a Változó Világ Mozgalomtól. Senki sincs buzdítva saját hit és saját mozgalom alapítására. De ha valaki csak egy saját hitével és mozgalmával együtt érzi magát stabil, integráns személyiségnek, legyen, nem fog falakba ütközni, az Emberhit és Változó Világ Mozgalom, az egész Nagy Háromság támogatni fogja.
És így még inkább beteljesülhet az is, hogy ez a Nagy Háromság a pogányok parvisa lesz. Az emberiség szabad világa.
  




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése