2019. január 31., csütörtök

2019


Még mindig a számok örvényében vagyok, így jobban feltűnt, hogy a tavalyi első bejegyzésemben itt az új évet, és annak számát vizsgáltam. Érdekes előjelnek tűnik, hiszen akkor még nem volt bennem a szándék, hogy nekiesem A számok című kötetnek. Az igen régóta be volt tervezve, némi anyagot is gyűjtöttem, ahogy szokott lenni a hasonló terveknél (amelyekből nem csak egy tucat van).
Leg esélyesebb Az ember című kötet volt, amellyel kapcsolatban még – újra – elcsábultam attól, hogy támogatást kérjek a „Nemzeti Kulturális Alaptól”. Ostobaságot követtem el, másodszor. De ezt egyszer külön elmesélem, okulásképpen. Még egy-két másik téma is nagy esélyes volt, de több okból végül A számok mellett döntöttem, és régóta tanúsított intenzív, szívós munkával sikerült – január 27-ére – befejeznem.
Ez a téma megérdemel egy önálló bemutatást, remélem, igen hamar ez meg lesz. Most inkább csak magyarázatot akartam adni, miért hanyagoltam el a naplómat az elmúlt hónapokban. Bevallom, nagyon is hiányzott. Igyekszem majd kárpótolni a naplóra kíváncsi olvasókat, de magamat is.
És ha már első idei bejegyzés ez, és ha már hivatkoztam a tavalyi év- és számelemzésre (amely igazán nem volt túl bonyolult), és ha már A számok megjelenésének előestjén vagyunk, nézzük meg az idei számot.
Első látásra prím is lehetne, de gyorsan észre lehet venni, hogy 3-mal osztható: 2019 = 3*673. És ez minden. 673 prím, de még ikerprím sem. Sőt, meglehetősen magányos prím, hiszen az előző 661, és az ilyen lukak ebben a régióban (a nem embertelenül nagy számok régiójában) még ritkák.
Lám, meglátszik rajtam az elmúlt hónapok hatása…
De várjunk csak! Még meg sem említettem, hogy a Változó Világ szerkesztősége 2019-et a számok évének nyilvánította ki.
Kétlem, hogy végig ez lesz a legfontosabb témánk. A világ forróbb témákra irányítja a figyelmünket, és ezt komolyan kell venni.
Ami biztosra lehet venni: az év első felében az európai, az év második felében az önkormányzati témák, problémák követelnek figyelmet, közös gondolkodást.
E mellett a béke örök témája is fenyegetően forró.
Emberek, vigyázzunk magunkra és egymásra!


* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése