2019. november 17., vasárnap

Szóba jöhet…


Ebben a hónapban is – örömömre – sokat dolgoztam, és szerényen éltem.
Rendkívüli események sem voltak, így sikerült egy szerény megtakarítást elérnem szerény nyugdíjamból.
Megkérdeztem magamtól: „Mire volna szükséged, kedves barátom. Mondd, és megveszem neked!”
Elgondolkoztam. És ezt válaszoltam:
„Kevesebb dologra körülöttem [lenne szükségem].”
Nevettem, és visszatértem munkához.
Közben eszembe jutott egyik jó barátom, aki vagy tíz évvel fiatalabb volt nálam, de már egy éve elment ettől a világtól, amely mindig hideg volt neki, ezért folyton melegebb országokba menekült, eredménytelenül, reménytelenül. Azt szokta mondani: „Nem kell nekem több, mint ami elfér egy bőröndbe.”
Nem szeretem a bőröndöket. Ismerőseim nevetve és nyíltan irigykedve nézik, ahogy egy kis hátizsákkal indulok útra. Még a Szentföldre is így jutottam el.
De szó sincs arról, hogy valami aszkéta vagy remete, minden nélkülözést és kényelmetlenséget vállaló zarándok lennék.
Szeretem a kényelmet. Mert az kell minden fontos dologhoz: a munkához, a jó baráti beszélgetéshez, az elmélkedéshez, a pihenéshez. De az igazi kényelem szerény. A pazarló luxus megmérgezi. A kivagyiság agyoncsapja.
Szóval most nem kell semmi. De egy-két dolog beszerzése majd szóba jöhet. Meg talán még egy-két út…


* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése