2021. január 29., péntek

A kicsempézett kereső

 

Ma éjjel, mint szinte mindig rengeteget álmodtam, jót és srosszat felváltva. És mint szinte mindig láttam meglepően részletesen új, soha nem látott dolgokat. Az agyak már csak ilyenek, mindenfélét összeraknak, logikusan vagy logikátlanul, szabadon, önkényesen. Meglepő a meglepetésekben, hogy elképesztő részletességgel, élethűen jelennek meg.

Most egy ilyen epizód volt az egyik álmomban, hogy valamit keresni akartam internetes keresővel (ez talán Google volt, de nem biztos), a lényeg az, hogy a találatok nem úgy néztek ki, mint ahogy megszoktuk, hanem „csempékbe” voltak szerkesztve, amelyek teljesen kitöltötték a képernyőt, nyilvánvalóan igazodva az én képernyőm szélességéhez („reszponzív” technika).

Álmomban nyomban meg is magyaráztam magamnak az újítást, hiszen kezd komolyra fordulni a verseny az internetes keresők világában, ahol a Googlenak régóta nem volt említésre méltó konkurense. És éppen tegnap fedeztem fel magamnak (az egy ideje hírből ismert) DuckDuckGo-t. Elsőre teljesen el voltam bűvölve, mennyivel jobb ez a Google-dinónál (bár később egy kicsit árnyaltabb lett a kép). Mellesleg: a név. Szinte babonásan hiszek a név erejében. Nomen est omen, mondják. És gyakran így van: nincs siker jó név nélkül. Ez a DuckDuckGo pedig minden, csak nem sikert sejtető név. Nagy kár.

Mindegy, majd elválik. Ami engem most érdekel: mi volt ez az álom? Mikor jelenik meg a csempés kereső?

 



* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése