2019. június 23., vasárnap

A tíz nagy árny



A tíz nagy árny
A tíz súlyos árny szótlanul vánszorgott. Félkörben megálltak a sziklás domb előtt. Újhold éjszakája volt. Ezer csillag ragyogott, de a magas fák ezt a halovány fényt is szűrték. Senki nem látta, de mindenki érezte, hogy a domb oldalán, egy magas trónuson ül valaki.
– Ma láttam egy gyermeket. Sírt, és sírva kérdezte anyától: „Ki ölte meg?” Az anya zavarban volt, nem is volt igazán tisztában, de talán kíváncsi sem az igazságra, csupán meg akarta nyugtatni gyermekét: „A rossz emberek…” – mondta. De a gyerek csak gyerek, nem nyugszik meg egy választól. „És kik a rossz emberek?” Az anya már nyugtalan, kissé ideges is lett: „Nem tudom. Régen volt… Talán igaz sem volt…” A jelenet feldúlt, és visszatérve palotámba, feltettem ugyanezt a kérdést három főtanácsadómnak. Megdöbbentett, hogy a három bölcs három különböző nevet mondott. Elrendeltem tudósaimtól egy alapos tanulmányt, de most már öt nevet kaptam. Ezért elhatároztam, hogy személyesen járok a történet végére, ideidézve titeket, az érintetteket. – így szólt az, aki ült a trónuson.
– De ki vagy te, hogy rendelkezel velünk? – kérdezte az egyik árnyék.
– Én vagyok a Fény, és ma éjjel fényt derítek az igazságra. – válaszolt barátságosan, bár valamilyen különös nyomatékkal a trónuson ülő.
„A fény? Ehhez képes eléggé sötét van…” – súgta az egyik árny szomszédjának.
  


Sose búcsúzz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése