2019. június 16., vasárnap

A három alak titka



A három alak titka
Szentatyám, azt hiszem, megértettem a három bölcs titkát!
– Ó, Philippo mester, biztos vagyok, hogy ha te ezt hiszed, akkor ez így is van. – mondta lágyan XII. Benedek pápa. – És melyik ez a három bölcs?
– Hát az, aki ajándékokat vitt Urunk születésére!
– Ó, igen, a három keleti királyok… És mi a három királyok titka, kedves Philippo?
– Ez egy hosszú történet, Szentatyám…
– Nem baj, aranyos Philippo, időnk van, Foglalj helyet!
– Köszönöm, Szentatyám, engedelmeddel inkább állva maradnék, mert a titok is felizgat, de öregek már csontjaim, jobb nekik, ha állok. A történet pedig nem elmesélni hosszú, hanem egyszerűen régen kezdődött, másnap, amikor ide kerültem szent könyvtáradba. Találtam ugyanis egy papírdarabot. Nem tudtam, mire vélni, szinte semmit nem értettem belőle, de égi jelnek tartottam, hogy szolgálatba állásom másnapján ráakadtam. Félretettem magamnak, közben az új feladatom annyi munkát és annyi magasztos élményt adott, hogy idővel meg is feledkeztem a rejtélyes találmányomról. Néhány év múlva, rendezve Szent Ágoston hagyatékát, találtam egy másik papírdarabot. Nyomban gyanút fogtam, hogy ez ugyanannak a félretett iratnak egy újabb része. Megkerestem az elsőt. Nem is volt könnyű megtalálni a közben igen megduzzadt archívumomban. Bizony, nem maradt semmi kétség: ez ugyanaz az irat. Most sem sokat értettem az egészből, de már neveket is lehetett látni: Hermész nevét véltem kiolvasni…






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése