2019. június 15., szombat

Én megölöm őt!



Én megölöm őt!

– Én megölöm őt!
Súlyos csend ült a ház körül.
– Én megölöm őt! – ismételte halkabban, de fenyegetőbb hangon a férfi.
A Nap már nyugodni készült. Megnőtt, vörössé szelídült.
– Nem lesz többé utamban! – csapott az asztalra.
A nő hozott egy sajtokkal és sonkával telerakott tálcát.
– Dühös vagy? – kérdezte, de nem várt válaszra, fordult vissza.
A bárány dörgölődzött a férfi lábához, aki megsimogatta, azután ellökte.
– Nem vagyok dühös – mondta szárazan, saját magának.
A szeleburdi szél elbujt, a levegő lustán lebegett, a világ még vadabbul illatozott.
– Ezt kell tennem.
A kutya megérezte a hús szagát, leült tisztes távolságban, nyájasan figyelve gazdáját.
– Ez a dolgok rendje.
A kutya izgatottan csóválta a farkát.
– Elvágom a tarkát – nyúlt a késhez.
A bárány ijedten elugrott.
...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése