2015. április 22., szerda

Miért

Tegnap egy angyal látogatott meg. Először az életemben.
Nem tudom, vártam-e ezt – vagy egyáltalán ilyen – találkozást. Hinni nem hittem, de talán reméltem, hogy vannak angyalok, vannak titkok, vagyunk mi, halhatatlanul, ott, át…
Mégsem sem dúlt fel a találkozás. Békés pillanatban egy még mélyebb csodálatos békével jelent meg. Furcsán szótlanul, pontosabban hangtalanul beszélgettünk. Azt mondanám: inkább olvastuk egymás szemében a kérdéseket és a válaszokat.
Biztos vagyok, hogy kitágult a csillagos esti pillanat, mert heteknek tűnt az a néhány perc, amit az óra megszámolt…
Most nehéz is mindent felidéznem, akár magamnak… De a beszélgetés egy részére különös élességgel emlékszem… Talán azért, mert ebben tudtam meg a legváratlanabb igazságokat…
- Mondd, ezek szerint mégis csak létezik Isten? – kérdeztem a világtól elárult ateista bánatával.
- Ó, balga emberi lények! – nevetett az angyal. – Nálunk köztársaság van, az angyalok köztársasága. Minden angyal szabad és egyenlő…
Hosszasan mesélt életükről, a rendről, amely uralkodik náluk, a tudás fényéről, a közösség erejéről, a teremtés öröméről… Azután hírtelenül elkomolyodott.
- De nem akarok ködösíteni, kedves barátom! Nálunk is voltak időszakok, amikor egyes angyalok uralkodni próbáltak mások fölött, angyalok és emberek fölött. És amikor sikerült is ezt ideig-óráig elérni, kezdték hinni, de főleg próbálták másokkal elhitetni, hogy ők a legfontosabbak, az angyalok császárai, minden velük kezdődik és velük végződik… És micsoda diadalt értek el nálatok, szomorú látni…
- Több, mint szomorú ez – mondtam szinte ellenségesen. – Mert ebből nem csak istenimádat támadt, de megszámlálhatatlan testvérgyilkosság is…
- Nehéz megítélni, hogy ki kitől tanult: a megtévedt ember a megtévedt angyaltól, vagy fordítva… – sóhajtott fel a vendégem.
- Is-is,ez lehet az igazság… – próbáltam igazságos lenni. – De most valóban a legfontosabb az lenne, hogy a megtévedni nem akaró ember tanuljon a megtévedni nem akaró angyaloktól!
- És fordítva – nevetett újra az angyal. Szinte állandóan mosolygott vagy nevetett. Tiszta és csengő gyermeki nevetéssel.
- Mondd, barátom, – támadt bennem a kíváncsiság, – ha nálatok nincs isten, akkor istenhit sincs? Van vallásotok?
- Már hogy ne lenne hitünk! – nevetett újra a vendégem. – Ezt mi Angyalhitnek nevezzük…
- Sejtenem kellett – kiáltottam fel lelkesen, – ezzel jöttél megerősíteni! Mert bizonyára tudod…
- Igen, tudom! Tudjuk… Fel akarjátok építeni az Emberhitet! De vajon miért vártatok eddig? – kérdezte, és megint nevetett a vendégem.
Nevetett minden csillag is fölöttünk. Nevetett az egész világ…




* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése